“Onze flexibiliteit is onze kracht”

José van Zandvliet vond het toch een beetje raar dat ze werd gevraagd voor een interview over Inrush in dit jubileummagazine. In augustus stopte ze namelijk bij Inrush. Maar zo gek is dat helemaal niet. In de afgelopen vijftien jaar zag ze Inrush groeien en droeg ze een behoorlijk steentje bij aan het succes. Liefdevol vertelt ze over een mooie tijd, met geweldige collega’s bij een ontzettend leuk bedrijf. Dus José: wat maakt Inrush nu zo speciaal? En wáárom nam je afscheid?

“Van origine ben ik verpleegkundige, ik werkte in het ziekenhuis. Maar omdat een van mijn kinderen ernstig ziek werd, kon ik dat werk niet goed meer combineren met thuis. Dan kom je toch bij ons werken? zei m’n broer Cees, die eigenaar was van Inrush. Van dat aanbod heb ik toen heel dankbaar gebruik gemaakt. Het was in september 2005, ik startte met zes uurtjes per week, zonder enige kantoor- of computerervaring, maar dat was zo geleerd, volgens Cees.”

“En inderdaad was het nog niet zo moeilijk toen. Het waren de beginjaren van Inrush, ik was de achtste medewerker. Monique zat al op de administratie en ik kwam erbij voor de planning en de facturatie. Alles ging nog handmatig, facturen kregen niet eens een opdrachtnummer en in het kleine team dat we waren hield iedereen zijn eigen uren bij. Langzaam maar zeker werden we groter. Ik ging cursussen doen om mijn kennis bij te spijkeren en Monique en ik gingen een professioneel cursussysteem opzetten en aandacht besteden aan personeelszaken. Ik heb er ontiegelijk veel van geleerd. ”


" ’s ochtends theorie, ’s middags praktijk, dat is een mooie combinatie"

“Nieuwe klanten, nieuwe docenten, we hebben er nooit veel voor hoeven doen. Ze kwamen vanzelf naar ons toe. Het concept voldeed: ’s ochtends theorie, ’s middags praktijk, dat is een mooie combinatie. En om de drie jaar terugkomen om je certificaat te verlengen. En ze kwámen terug. Waarom? Omdat de planning héél flexibel is bij ons. Wil een klant een cursus in een hele week? Of liever in een avond of weekend? We puzzelen net zo lang tot we het voor elkaar krijgen. Eigenlijk kan altijd alles, dat is echt onze kracht. Klanten zijn daar heel tevreden over. En eenmaal binnen, dan zitten de cursussen goed in elkaar.”

“De sfeer is superfijn bij Inrush en ik heb een heel goeie band met mijn collega’s. Het is dan ook geen makkelijke beslissing geweest om weg te gaan, maar na al die jaren heb ik zin in een nieuwe uitdaging in mijn oude vak: de zorg. Gelukkig laat ik de administratie in goede handen achter, met Monique en Rina op de cursusadministratie, Angela en Ryanne op de planning en Clasien en Elinn voor de facturatie. Dit zijn heel hardwerkende en enthousiaste dames. Inrush gaat vast nog verder groeien en dat gaat zeker lukken met dit team!”